Böcker

Per Ewert har författat fem böcker, och medverkar i flera ytterligare.

Den senaste, från hösten 2015 är Sherlock – fallet med den tomma graven. I deckarromanens form får vi följa världens främste utredare gå på djupet med historiens mest omtumlande försvinnande. Hur stark är bevisningen för händelserna kring den där märkliga påskhelgen i Jerusalem för 2000 år sedan?

Provläs ett kapitel

Kapitel 5 – Döden på ett kors

Omdömen 

”Inget mysterium förtjänar mästerdetektiven Sherlock Holmes skarpsinne bättre än Jesu död och uppståndelse. I Sherlock – fallet med den tomma graven friläggs fakta, återvändsgränder avslöjas och det historiska pusslet läggs bit för bit. Intelligent och övertygande visar Per Ewert att uppståndelsen stämmer med bevisläget. Tron på Jesu uppståndelse är inte andligt fluff; det är en välgrundad övertygelse rotad i historiska fakta. Tveksam? Då bör du slå följe med Sherlock och undersöka saken!”

Stefan Gustavsson, generalsekreterare för SEA samt författare till Skeptikerns guide till Jesus – om Jesu identitet och uppståndelse 

”Per Ewert är redan en välkänd och respekterad författare bland många i svensk kristenhet. Därför var det inte utan en viss förväntan jag läste den här boken, och jag blev verkligen inte besviken! Jag tror att du kommer att ha svårt att sluta läsa när du väl stigit in i Sherlocks värld, där ett patos för sanningen kombineras med ett knivskarpt intellekt. Jag tycker mycket om boken och kan varmt rekommendera den!”

Hans Weichbrodt, präst och inspiratör i Oasrörelsen

Till vem skulle vi gå? (2014) finns både som bok och som illustrerad DVD-serie. Första avsnittet finns att se gratis hos Norea Sverige.

Guldet blev till sand (2013) är en analys av nutidens märkliga förytligade och lättsmälta samhälle, där livets största skatter samtidigt hotar att rinna ur våra händer. Boken vill peka på hur vi kan vinna det verkliga livet tillbaka.

En kort film där Per berättar om boken.

Här finner du ett utdrag ur boken

 

Vem tänder stjärnorna (2009) är Pers debutbok som går igenom människans sex stora existentiella frågor och jämför svaren från de tre stora världsbilderna: ateismen, panteismen och teismen, vilken snart landar i den kristna tron. Boken utgör ett helhjärtat försvar för den kristna världsbilden.

”En perfekt bok för ärliga sökare” Janne Carlsson, Dagen

”Per Ewert har skrivit en lysande bok. Den borde vara obligatorisk läsning för kristna gymnasister och studenter.” Stefan Swärd, ordförande för Svenska Evangeliska Alliansen

”En guldgruva att ständigt återvända till när argumenten tryter.” Börje Norlén, Världen Idag

”En högst läsvärd argumentation för en kristen tro” Josef Rydén, Jönköpingsposten

 

Samtliga böcker kan beställas hos internetbokhandeln.

Comments are closed.